mandag den 12. september 2011

Så er det gang i blyanten, lidt rusten men det går :-)

Tegneopgave

Jo det går da fremad, men er godt nok lidt rusten når det kommer til frihåndstegning :-). Men her er da de første tegningen, helt spændende og dejligt mediterende. Tegning får mig til at glemme tid og sted.

Normalt bruger jeg en computer til at udtrykke mig kreativt, men fra en ung alder tegnede og malede jeg meget, noget jeg helt sikkert vil tage op igen :-).

At tegne er så dejligt frigørende, man må selv fortolke og fantasere. Tegning frigiver en fantasi og man for hurtigt en dialog i gang, hvad enten det er børn eller voksne. Nu var jeg kun mig selv at tegne med, men jeg må sige at den indre dialog kom i gang. I starten virkede det lidt frustrende at jeg ikke lige fik proportionerne hen, men det kom da til at fungere hen af vejen. Skyggerne kom på, og jeg blev egentlig godt tilfreds med et par af mine tegninger :-).

Jeg starter egentlig med meget grove skitser, for at få et indtryk af proportionerne og størrelserne. Derefter grund skitserer jeg tegningen, visker ud og justerer. Til sidst ligger jeg skyggerne på, det volder til tider nogle problemer.

Motiverne er taget fra dagligstuen, og jeg hammeren lå i stuen :-) Var i gang med at hamre hul i muren så jeg ku få et billede op :-).






Ingen kommentarer:

Send en kommentar