mandag den 18. marts 2013

Udfordring_Anden etape_Ide, Skabelon og udklip

Så jeg jeg klar til anden etape af min udfordringsopgave. 

Først skal slangen vaskes. 

Slangen vaskes i brunsæbe eller ganske almindelig opvaskemidel. Man skal være opmærksom på at man får vasket slangen godt så den ikke smitter af. 













Slangen er ofte fyldt med lapper, revner eller mærker, det giver mere karakter til den ting som man laver, men selvfølgelig skal det se godt ud. 

Jeg har besluttet mig for at jeg vil få mere brug for et brille etui istedet for en bold. Så det bliver det :-) 

Slange der skal blive til etui. 












Med inspiration fra et etui jeg i forvejen har vil jeg lave endnu et etui. 

Etui som jeg vil lave i slangemateriale.
















Der blev udarbejdet en ideskitse så jeg kunne lave en skabelon. 














Jeg ved ikke om man kan se det men den er streget op så den bare skal klippes ud. 














Så er delene klippet ud, det bliver spændende og det passer må det skal syes. 
Udfordringen bliver at gøre slangen så stabil at den ikke falder helt sammen når man bruger den. Måske jeg sku ha brugt noget af det tykkere slange... 










At arbejde med slange er spændende, men da det er gratis så gør det ikke noget hvis man laver fejl. Jeg kan godt lide ideen med at det er 100% genbrug. 

Jeg har også fået fadt i en tykkere slange til min skraldespand som jeg vil lave efter etuiet :-) 

Det næste jeg skal er at købe lædersnor, en stor stum nål og så kan jeg låne en hulsaks som er nødvendig for at man kan sy slangerne sammen. 

Fortsættelse følger.....















Ingen kommentarer:

Send en kommentar